Dag 9, 10 (Hugo's eerste vlucht), 11 en 12 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu Dag 9, 10 (Hugo's eerste vlucht), 11 en 12 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu

Dag 9, 10 (Hugo's eerste vlucht), 11 en 12

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Manouk

14 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Diego

9) Donderdag 11 oktober

Het is koud hier vandaag, ik heb al mijn kleren over elkaar heen getrokken. Heb m'n wintergarderobe nml thuis gelaten. Alle lessen zijn uiteindelijk afgezegd jammer genoeg. Uiteindelijk hebben we Hugo's instructeur (Barret) bereid gevonden om ons groundschool te geven. We zijn in 133AJ "won-tree-tree-alpha-juiliet" gaan zitten en hebben al onze pre-flight checks gedaan en allemaal andere procedures doorgelopen. Ook zat Barret achterin radiootje te spelen voor ons, zodat we konden oefenen met antwoord geven. Soms gaat het allemaal zo snel over de radio, dus een beetje oefeing kon geen kwaad. Ze hebben het hier ook de hele tijd over chair flying, waarbij je op je bureau stoel oefent met de visuele handelingen. Nu deden we dat met een still staand toestel. Het betere werk dus ;).

Na een hele dag op de vliegschool geweest te zijn en over aan vliegtuig praat gedaan te hebben, op naar huis, snel even omkleden en naar miramar. Daar zaten Joost en Kim (broer van Hugo en zijn vriendin) in een hotel. Ze zijn op vakantie hier de west coast aan het af touren. Al tijden proberen we af te spreken in Amsterdam of Leiden, dan vlieg je naar de andere kant van de wereld en dat lukt het wel om elkaar te zien. Grappig hoe dat soort dingen kunnen lopen.

We hebben ze opgehaald en zijn naar Gaslamp quarters gereden om te eten. Ik had bij Searsuckers gereserveerd. Een super hippe tent op 5th, soort industrieel ingericht met allemaal bijzondere gerechtjes.

Uiteraard eerst een drankje in de sportsbar gedaan. Die zitten hier overal, bars met mega plasma schermen die schreeuwend hard aanstaan en sport vertonen. Zo hoef je niet te praten ofzo, ik heb geen idee wat de achterliggende gedachte is.

Daarna bij Searsuckers eindelijk aan de wijn en vis! We waren vrij eensgezind met z'n allen. Ook hier stond de muziek heel hard aan. Dus het was twee om twee praten elke keer. Echt super leuk om bij te kunnen kletsen. En al hun vakantie verhalen te horen en aanraders. Hun vakantie klinkt tot nu toe echt top, en ik baalde een beetje dat het vliegen toch veeeel meer tijd opslokt dan ik had gedacht. Waarschijnlijk gaan we nu alleen nog maar naar LA. Andere plekken vallen af door tijdgebrek. Jammer want ik wil nu nog liever naar bijvoorbeeld San Francisco als ik Joost en Kim erover hoor.

Na een mega sundae toetje die insloeg als een bom, opzoek naar een tent voor de "afterparty". Die hebben we gevonden bij Petco park stadium. Daar was een DJ tour en een mega feest midden in de stad. Bizar om te zien. We konden er niet meer in, maar ernaast zat een bar met een skybar waar we drankjes zijn gaan doen en zo vol op het podium uitkeken en konden genieten van de show. Het feest begon om 20u en was om half elf klaar. Rare jongens die Amerikanen...

10) Vrijdag 12 oktober

Vandaag begon weer top. Vluchten gecanceld, nu niet om het weer maar omdat m'n toestel gesquawked was, oftewel kaduuk! Pfff, vermoeiend, want zo gaat het natuurlijk nooit wat worden in 4 weken.

Wel lekker nog even flight preformance and planning binnen gekopt!

Hugo mocht gelukkig wel voor het eerst de lucht in. Hij heeft meteen als pro op zijn eerst vlucht een eigen landing gedaan. Hebben al die uren flight simulator toch nut gehad. Haha. Jammer genoeg werd hij wel heel erg misselijk, het was wel verwacht maar daarom niet minder vervelend. Maandag maar aan de primatourtjes.

Vanavond voor het eerst thuis eten, en dat zelfs met gasten. Thierry en ik zijn aan het einde van de dag cowel mountain opgesprint. Uhum, Thierry is gesprint en ik ben er als een hijgend hert achter aan gekropen. Naar beneden was nog lastiger want na zonsondergang zie je echt helemaal niks meer. Gelukkig zit er op je telefoon tegenwoordig een zaklamp waardig licht. Daarna thuis heel culinair pizza's opgewarmd en sla gegeten. Echt koken is er nog niet bij, maar wie weet wat nog niet is hier kan nog komen.

11) Zaterdag 13 oktober

Vrij vandaag, en ook helemaal vrij, geen les, geen vlucht en niet leren. Het is net of we een werkweek achter de rug hebben.

Winkelen stond er vandaag op het programma. We zijn naar de grootste outlet gereden van Californië, die hier de laatste USA afslag van de grens ligt bij Mexico. Daar heeft Hugo de tommy en ralph winkel leeg gekocht. Ik ben ook leuk geslaagd. We hebben het er onwijs lang uitgehouden. van 10 tot 14.

Thierry had vanmiddag z'n check ride, dus toen we net thuis waren, liet hij weten geslaagd te zijn. Super gaaf voor hem! Raar idee dat wij over een paar weken ook zo ver zijn.

Dus er moesten biertjes gedronken worden op dit succes. Eerst zijn we naar de Miramar airshow gereden. Het was een dag van grootste, dit was de grootste airshow van heel Amerika. Er liepen mensen met klapstoelen, tentjes, dekens en picknicks voor een weeshuis. Iedereen ging naast de baan kamperen en kijken, de hele dag 3 dagen lang. We hebben nog het laatste van de middag show gezien bij zonsondergang. Wat adembenemend was! Het geke is dat alles wat je die vliegtuigen ziet doen aan loops, stalls en spins, dingen zijn die wij nu leren te vermijden. Na hotdogs en bud light beer. Toch maar richting downtown gereden. Staande borrel kennen ze hier niet. Hun avonden zijn over het algemeen zittend. Dus een bar, inclusief barkruk gepakt in Gaslamp quarters. En nu weer normaal bier geen smakeloze bud light maar een fris coronaatje (zonder tequila voor mij dit keer Bellie ;). Redelijk op tijd naar huis afgetaaid want morgen vroeg een les.

12) Zondag 14 oktober

's Ochtends afscheid van Thierry genomen, die moest alweer naar huis, en daarna op naar onze les. Dit keer niet in het vliegtuig maar op het water. SURFS UP!

We hadden een surfles geregeld op mission beach. Het zonnetje scheen en de golven zagen er behapbaar uit. Na in een wetsuit te zijn gehesen en op het droge een uurtje les te hebben gehad, werd het tijd om het water te verkennen. Het moeilijkste op het land vond ik met tweevoeten tegelijk omhoog te springen en ze goed op die plank te zetten. Dat werd in het water jammer genoeg niet makkelijker. Hugo Stond al bij de tweede golf, en ik gelukkig ietsjes later. Tyler onze instructeur was echt zo'n dude uit de film. Met teksten als rock-on babe! Hilarisch. De zee was best wel koud omdat ze stromen uit het noorden. Dus na een uur voelde ik ondanks m'n wetsuit me tenen niet meer. Het water wilde we alleen echt niet uit, veel te leuk surfen. Het zag er vast nog niet uit, maar het feit dat je erop kan staan en naar de kust toe helemaal een golf pakt is wel heel gaaf.

Na onze les waren we beide helemaal gesloopt, dus naar huis waar er heerlijke koekjes stonden te wachten; pumpkin spice mjamm! Een ijskoffie van starbucks erbij en ik zeg houden zo. Daarna de middag en avond geleerd voor Aircraft general, super technisch allemaal, over werking van alle metertjes, de vleugels, de motto, de gyroscoop, etc. Interessant, maar soms of te technisch of de abstract. Rustig avondje.