Dag 8 : eerste vliegdag Manouk - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu Dag 8 : eerste vliegdag Manouk - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu

Dag 8 : eerste vliegdag Manouk

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Manouk

10 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Diego

8) Woensdag 10 oktober

Vandaag heb ik mijn eerste les om 8am. Early bird! Gelukkig is het goed weer. Eerst lesson one gedaan, pre-flight check. Net als Hugo doe ik daar anderhalf uur over. Wat hoor ik veel nieuwe termen, hopelijk onthoud ik het grootste gedeelte.

Daarna gaan we vliegen. Echt VLIEGEN!!

Headset uitpakken voor het eerst, nog wat checks, en starten maar. Ik mag praktisch alles zelf doen, ook het taxiën. Gelukkig neemt Elodie het opstijgen even over. Up and away.

Bizar gaaf is het in de lucht. Eerste keer achter de controles voelt goed. En het uitzicht is adembenemend.

Meteen moet ik het sturen en rudder bedienen, alles moet ik even proberen en voelen van Elodie, zoals onder andere trimmen (vliegtuig uit balanceren).

Het is vandaag onwijs druk in de lucht, dus op de radio wordt non stop getetterd. Daar hoef ik vandaag nog geen aandacht aan te besteden, maar morgen al wel hoor ik meteen.

Na een half uurtje vliegen, landen we weer. Alles op het daadwerkelijke landen en het radio contact met de toren, mag ik zelf doen.

Als we de apron oprijden (parkeerplaats voor de toestellen) vraag ik Elodie: How do I park the plane, wher is the reverse? Nou laat die nou niet bestaan. Elodie lag in een scheur, een vliegtuig kan niet in z'n achteruit. Achteruit inparkeren doe je handmatig met een soort duw-stok als je uit bent gestapt. Oeps! Iedereen kon er op de vliegschool ook hartelijk om lachen ;)

Na mijn eerste vlucht, nog even hard gestudeerd voor pref&planning, en op hoop van zegen het tentamen gemaakt. Ik had net 75%, dus geslaagd gelukkig. Alleen echt veel heb ik van dit onderdeel niet begrepen, hopelijk komt dat in de praktijk goed.

Later op de grond bleek ook trouwens nog dat ik mijn active noise reduction op mijn headset niet aan had gezet tijdens het vliegen, ook al zo'n beginners fout. Als het daar bij blijft is het prima.

Simon, een zwitser, kwam toen terug van zijn eerste solo vlucht. Dan is het de gewoonte om ontgroend te worden na je eerste solo, dit gebeurd door helemaal nat gegooid te worden met water. Hilarisch gezicht! Kan niet wachten op mijn "doop".

Na een snelle lunch wilde we het tentamen communiction er door heen jassen. Dus in nood tempo de stof door gewerkt, voor zessen moesten we het tentamen doen, dan ging Martin naar huis. Snoepjes en thee, en blokken. Thuis leren gaat stukken beter dan in de common room op de vliegschool. Daar praat iedereen de hele tijd, als het niet tegen jou is, is het wel tegen een ander of zichzelf. Of je hoort Liz over de gang roepen. Heel gezellig allemaal op de vliegschool, maar niet een ideale leer omgeving voor een tentamen stampen.

Twee tentamens halen vandaag is nog gelukt ook.

Vandaag kan echt niet meer stuk!!!



  • 11 Oktober 2012 - 07:27

    Kees En Annelies:

    Wat een geweldig verhaal. Heeft Hugo ook al gevlogen of lig jij stappen voor?
    Veel plezier.

  • 11 Oktober 2012 - 07:32

    Hugo En Manouk :

    Hugo vliegt morgen middag en dan sta ik klaar met m'n iphone om zijn eerste vlucht op te nemen!

  • 11 Oktober 2012 - 09:11

    Carlotta:

    Ha lieve Luno & Petra! ;-)!

    Wat een super leuke verhalen allemaal. Ik had heel wat bij te lezen!

    Mooi dat die tentamens halen jullie zo goed afgaan. Succes in de praktijk!

    Dikke kussen Simmie

  • 11 Oktober 2012 - 19:40

    Annelies Goedhart:

    Lieve Manouk en Hugo,

    Wat een belevenissen in zo'n korte tijd . Sprakeloos!
    Fijn dat jullie zo genieten van al het vlieggebeuren en ook de ontspanning zoeken.

    Succes met de verdere vorderingen in jullie vluchten.
    veel liefs Annelies .

  • 12 Oktober 2012 - 18:41

    Kees Goedhart:

    Leuke FB foto's. Hoe gaat het met de tentamens?
    Grt uit regenachtig Rijnsburg.
    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hugo en Manouk

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 9623

Voorgaande reizen:

16 Juni 2013 - 28 Juni 2013

Cambodja!

03 Oktober 2012 - 10 November 2012

San Diego - PPL

Landen bezocht: