Dag 6 en 7 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Manouk

09 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Diego

6) Maandag 8 oktober

Vroeg naar "school", het voelt alsof ik opweg ben naar de IWO tentamen zalen van de UvA. Eerste tentamen gepland voor vandaag is Air law. Niet heel moeilijk maar vooral heel veel. Het is te vergelijken met je auto theorie. Wat je moet kennen zijn alle regels in de lucht en op de grond, borden op de baan, lampen en lichtsignalen, procedures, etc. Geslaagd allebei. Op naar de volgende. Na een snelle recap van meteorology dat tentamen ook even gemaakt. Martin ligt helemaal in een deuk om ons, en vraagt steeds of we haast hebben. Mijn antwoord is dan ook ja, natuurlijk, de sneller kunnen we vliegen en naar het strand.

Aan de school zit een airfield cafe, hier ook super leuke tips van onze waiter gekregen, je kan hier schijnbaar naast surfen en feesten, ook dirtbuggy'en en motorcrossen. Dus wie weet. In ieder geval nog de naam van een leuke strandtent gekregen.

Allebei onze instructeurs ontmoet vanmiddag. Hugo heeft een kerel die Barret heet. Op het eerste gezicht een vrij temide persoon, maar volgens mij heeft hij stiekem wel heel veel humor.

Mijn instructrice is Elodie, een vrolijke Française, enige vrouwelijke instructeur op de school en schijnt als een van de beste te kunnen vliegen.

Samen hebben we een lijst mee gekregen met benodigdheden en een schema voor deze week opgesteld. Hopelijk komt onze goedkeuring van de vingerafdrukken snel binnen, dan kunnen we echt beginnen.

Met Thierry snel een broodje gepakt in de maal om de hoek en daarna naar Marv Golden pilot supplies store gerden met z'n drieën. Daar alles gekocht wat we nodig hadden; flight charts, fuel tester and stich, knee board, flight computer (een of andere vage draaischijf), etc. Ka-ching!! Duur grapje... maarja anders wordt vliegen zo lastig als je niet weet waar naartoe en hoe je er moet komen. Het voelde trouwens net als de eerste keer middelbare school spullen kopen, toen kreeg je ook een lijst met benodigdheden, en was ik ook al zo dol gelukkig met m'n nieuwe etui, map en liniaal. Dit voelde ongeveer hetzelfde. Kan niet wachten tot ik het allemaal ga gebruiken. Good old times!

's avonds sushi om de hoek gegeten. Koken is er hier echt niet bij met een heel bord en 3 gebutste pannen. Ook is uiteten gaan hier vaak goedkoper, en zeker leuker. Mij hoor je niet klagen. Ben benieuwd of ik er over 5 weken nog zo over denk.


7) Dinsdag 9 oktober

Opgestaan met een hele leuke email, we zijn goed gekeurd. Let the flying begin!!

Vandaag had Hugo z'n eerste les 's ochtends. Pre-flight check is lesson one. Daarbij ga je de hele checklist af en test/kijk je of alles het doet en goed is aan je toestel. De allereerste keer doe je hier ongeveer anderhalf uur over. Maar de eerste gekochte gadgets konden al gebruikt worden.

's Middags zouden we allebei nog een les hebben, en het plan was om tussendoor te leren voor flight preformance and planning.

Alleen liep alles een beetje anders. Chaos allom op de vliegschool. Er waren onverwachts toestellen kapot en er waren mensen die hun check ride / skills test hadden (= afvliegen). Dus werden beginners verplaatst. Ook zijn er maar vier cessna 172 (model wat wij vliegen) goedgekeurd door de EASA / JAA waar dus alle Europese brevet halers in moeten vliegen, maar waar anderen zich ook op intekenen die hier een jaar zitten voor het volledige airline programma. Uiteindelijk werd mijn les afgezegd, omdat het toestel waarin ik zou vliegen kaduk was en er geen andere beschikbaar was.

Verder was flight pref&planning veel pittiger dan ik dacht, en snapte we geen sjaak van onze flight computer. Dus die doen we even, zat er niet in voor vandaag.

Ik was het donderwolkje in huis, en niet te genieten. We zouden eigenlijk gister al beginnen, en nu heb ik niet eens goede hoop dat ik morgen ga beginnen. Alles is vaag geregeld tot nu toe, en ik hoor alleen maar om me heen dat mensen er veel langer over doen dan hun geplande vier weken. Maar ja. Pfff. We zien wel, voorlopig eerst graag beginnen. Voor Hugo is de kop er in ieder geval af.

Om m'n gemoederen tot bedaren te brengen zijn we eerst maar een vliegtas gaan kopen, want alle equipement paste niet in onze dakine rugzak. Eigenlijk moesten we die ook verplicht kopen, dus nu doen we dat een dagje later. Beide hebben we de Captain's Bag genomen. Groter komt de tas niet. Dus niks meer moeilijk passen en meten, gewoon alles erin mikken en dicht ritsen.

Daarna naar pacific beach gereden voor frozen yoghurt. Jammie! Super lekker is dat hier met echt onwijs veel smaken en toppings, soort doe het zelf swirl, maar dan beter. En schijnbaar gezonder, maar dat geloof ik niet zo als je er caramel en oreo crumbles op mikt :).

Na een beetje rond gelopen te hebben bij fat fish gegeten. Dit klinkt echt niet smakelijk of gezellig, maar het was een heel hip vis restaurant met allemaal jongeren die daar met vrienden aan het eten waren.

Nu snel naar bed, des te eerder is het morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hugo en Manouk

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 9620

Voorgaande reizen:

16 Juni 2013 - 28 Juni 2013

Cambodja!

03 Oktober 2012 - 10 November 2012

San Diego - PPL

Landen bezocht: