Dag 3, 4 en 5 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu Dag 3, 4 en 5 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu

Dag 3, 4 en 5

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Manouk

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Diego

3) Vrijdag 5 oktober

Vroeg naar de vliegschool, waar we Martin ontmoeten. An English chap. Hij gaat over de 7 toetsen, en je skills test aan het eind. We vragen of we na een korte recap Human Preformances mogen maken, dus na wat studeer in de te lawaaierige studieruimte gaan we er beide voor. En wat blijkt we waren toch al heel goed thuis voorbereid, want het eerste tentamen is in de pocket. 1 down, 6 to go!

Als we terug naar majestic willen blijkt het shuttel busje pas over 1 1/2 uur te vertrekken, dus besluiten we naar huis te lopen. Met 2 grote pakket dozen, want al Hugo's eerste gekochte gadgets zijn gearriveerd op de vliegschool. 5 min is het rijden voor je gevoel, maar dik een uur lopen. Best een pittig tochtje. Het klimaat is hier heerlijk, droog en warm, maar lopend dan toch warmer dan je denkt.

Thuis maar even afkoelen in de airco, en snel weer door naar de stad. Waarom thuis zitten als je in San Diego wat kan gaan doen. Doel van de reis downtown is onze huurauto ophalen. Eerst met de green line, dan wandelen, lang de starbucks voor ice coffee en dan met de bus naar het vliegveld, om vervolgens met een busje naar de auto gebracht te worden. Al met al waren we er 3 uur mee zoet. Ijskoffie maakt veel goed, zeker als je daarna lekker mobiel bent in een Ford Focus.

First stop: sunset cliffs. Heel gaaf om daar de zee te zien, super uitzicht. Daar zag ik de eerste huizen, waarvan ik zoiets had van "hier zou ik best kunnen wonen".

Newport (street) was in die wijk de place to be. Allemaal surfers en bikini babes, bar's en surfshops. Daar hebben we bij South beach aan de bar gegeten, met als uitzicht de zee en zonsondergang. Nacht valt hier echt, plop donker..

Daarna de elle lange pier afgelopen, waar echt honderden mensen stonden te vissen. Heen hoorde en zagen we ook soms zeeleeuwen boven komen. Pas op de terug weg realiseerde we dat de mensen aan het vissen waren naar lobsters. We hebben er een gevangen zien worden, pas als die groter is dan een bepaalde maat, mag je hem houden, anders moet die terug de zee in. De trotse nieuwe eigenaar van de kreeft stond wel toe dat ik een foto maakte van zijn vangst. Volgende keer kom ik ook met mn net en een hengel. Dat zou nog eens een goede half8 kreeften party worden!

4) Zaterdag 6 oktober

Vanmorgn Cowels mountain opgewandeld. Het idee was om te gaan hardlopen, maar die berg was me toch echt wat te steil. Bovenop wel een super mooi uitzicht over San Diego, de zee, Gillispie airfield en El Cajon. Het was een hele happening daar, allemaal mensen die op hun vrije zaterdag die berg opgejaagd werden. De route omhoog was net de Kalverstraat op zondag.

Na een douche en een ontbijten, werd het toch echt tijd voor het studie gedeelte van de reis. Het doel is om alle tentamens asap te doen, en ons dan op het vliegen zelf en de stad te richten. Maandag willen we Meterology en Air Law doen.

Wel een goeie supermarkt gevonden op weg naar huis, MET groente en fruit. Fresh&Easy. We hadden een briefje van twintig mee, dus op decent na boodschappen gedaan.

Einde van de middag helemaal gaar in de auto gestapt, want er was bij Pacific beach een festival. Met allemaal live muziek en kraampjes. Bij een van die tentjes vonden we een cute kettinkje met een vliegtuigje eraan, m'n eerste aandenken van de reis. Het grappige is dat je nergens zomaar alcohol mag en kan drinken. Dus zijn er afgesloten gedeelten waar je bij het tonen van je ID (en als buitenlander verplicht je paspoort) naar binnen mag en een biertje kan kopen. Er hing een lekker sfeertje, veel mensen stonden in bikini of zwembroek te loungen. Na een paar drankjes hier en daar, onder andere op een van de vele dakterras bars, belde Leo om af te spreken met Thierry en ons.

Uiteindelijk met z'n vieren een goede hamburger gegeten met coronaatjes erbij, aan het strand, in een open sportsbar. This is the life!

5) Zondag 7 oktober

Vandaag toch eindelijk een keer hardlopen, nu een rondje lake Murray. Die hadden we van bovenaf Cowel mountain gespot.

Na weer, super spannend, de hele middag geleerd te hebben, weer richting downtown. De gezelligste wijk is Gaslamp quarters, dus daar heen voor de ZoMiBo (zondag-middag-borrel). Alle bars stonden helemaal vol met mensen. De ZoMiBo is blijkbaar iets internationals.

Bij Fiesta was nog plek, op de patio. Dan denk je dat is een binnenplaats. Maar dat is het terras op de stoep met een hek eromheen. Overal hebben ze happy hour, met hapjes. De eerste mexicaanse hap hier gehad. Naast fastfood tenten zie je hier overal mexicaanse toko's, waarschijnlijk omdat we zo dicht bij de grens zitten hier in San Diego. Met z'n tweeen een sample gedeeld. Daarna kon je ons naar huis rollen, in ieder gerechte zat kaas! Nacho's met kaas, quesadilla met kaas, beef met kaas, etc.. M'n buik voelde alsof ik gekaasfondued had.

Onze borrel was een vroeg diner geworden. Op weg naar huis kwamen we langs "heavenly cupcakes", met echt honderd prachtig uitziende cupcakes in alle smaken die je maar kan bedenken. Daar nog maar een toetje uitgezocht voor thuis.

Al met al een geslaagd eerste weekend @west coast USA.