Dag 20, 21, 22 en 23 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu Dag 20, 21, 22 en 23 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu

Dag 20, 21, 22 en 23

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Manouk

30 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Een kort verslag van deze vier dagen begin vorige week...

Uren maken is het enige wat we doen op dit moment. En groundschool. In ieder geval proberen we dat te doen.

Met Hugo gaat het super goed. Voor het vliegen heeft hij een goed gevoel. Zelfs zo goed dat deze week zijn eerste solo gepland werd.

Met mij ging het minder voorspoedig, vooral omdat ik heel veel pech had met m'n toestellen (kapot, gesqwaukd, gekeurd, bla, bla) en m'n instructrice had te veel studenten toegewezen gekregen. Hugo had een privé instructeur inmiddels en ik moest delen met nog vier anderen. Bottom line: ik vloog minder dan een uur per dag en de rest van de JAA studenten ongeveer vier uur per dag.

Al ver van te voren had ik dit al aangegeven, maar door de chaotische opzet van deze school is het moeilijk om het juiste aanspreek punt te vinden. Niemand voelt zich geroepen om in te grijpen of te helpen. Toch hele dagen op de vliegschool gezeten. Wat gepaard ging met veel frustratie! En bedenkingen over m'n verblijf verlengen, etc.

Wel heerlijk korean BBQ gegeten een avond op aanraden van een Koreaanse student. De bulgogi smaakte echt precies als vroeger in Seoul, super leuk.

Andere avonden vol met huiswerk en maar af en toe een snel hapje buiten de deur. Wel onderandere in een super gave tent in La Jolla: Heilbot. Hele hippe tent waar wij totaal underdresed binnenkwamen, met echte olijfbomen die binnen uit de grond groeide en hele hoge houten plafonds. Lekker squash gegeten met goeie nappa vally wijn, mjam.

Onderschat hebben we de moeilijkheidsgraad en de tijd die gaat zitten in "leren vliegen". Maar we zijn als nog determined om het te halen!