Dag 24 (Hugo Solo!) - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu Dag 24 (Hugo Solo!) - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu

Dag 24 (Hugo Solo!)

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Manouk

01 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Vrijdag:

Vroeg op de vliegschool en op oorlogspad. Het was nu klaar, ik moest nu echt meer lessen krijgen of me ticket gaan verzetten. Want zonder brevet wil ik niet naar huis. Als ik het niet kan ala, maar als ik de kans niet krijg om me uren te maken vind ik zonde.

Hugo moest die ochtend met Shane vliegen. Je moet namelijk circuits vliegen (een rechthoek om de aistrip en touch-and-go's maken of landen) met een andere instructeur en goedgekeurd worden voordat je solo kan. HIj moest in en totaal nieuw onbekend toestel, waarvan de motor en de controles anders werkte, omdat de andere toestellen of bezet waren of kapot, en toch is hij geslaagd. Dus lichtjes zenuwachtig mocht hij een rondje alleen. Je doet dan een circuit, opstijgen, rechthoek en landen. Ondertussen had ik iedereen verzameld op de vliegschool en alle vuilnisbakken en emmers gevuld met water. Dus iedereen stond hem op te wachten bij terugkomst en te klappen en te joelen. Je krijgt dan een paar seconde om je schoenen en je telefoon apart te leggen en dan moet je voor de groep gaan staan om nat gegooid te worden. Een soort overwinningens'doop'. Heel gaaf!

Achteraf hoorde ik dat zijn eerste rondje dat hij moest vliegen niet de makkelijkste was omdat de toren allemaal rare verzoekjes had, met radio frequency change en andere approaches etc. Ik hoop dat ik gewoon een reguliere mag vliegen zonder rariteiten.

Na een schoonpak aangetrokken te hebben dacht ik dat we voor lunch zouden gaan, maar Hugo kwam terug met de mededeling dat hij nog twee uur ging vliegen, we waren ondertussen al vier uur verder. Ik had 's ochtends stampij gemaakt en ik zou er een andere instructeur bij krijgen en meer gaan vliegen en dat zou geregeld worden vandaag. Maar om 13uur was er nog niks geregeld. En ik zou pas om 16u met Elodie vliegen, dus weer een dag verliezen in mijn optie, een dag waarop ik maar kort zou vliegen. Dus ik ben gaan klagen bij Barret, maar die kon niks regelen. Toen wilde ik helemaal stoppen als ik het toch niet ging halen, en de hele organisatie niet georganiseerd is (je hebt bijv geen idee wie je waarop moet aanspreken en niemand weet het je daar te vertellen..), en de lol er nu wel van af was. Dan ging ik er wel een vakantie van maken ipv gefrustreerd rond lopen op die school.

Toen werd Hugo eindelijk wakker en die heeft zijn laatste twee uur met Baret aan mij gegeven van die dag en dat medegedeeld aan de rest. Zo kon ik 3 vlieguren maken die dag. Barret snapte het probleem ook eindelijk dus na mn les met Elodie heb ik nog een anderhalf uur met hem gevlogen. Ik kon daarna helemaal niks meer.

Ondertussen had ik tijdens het vliegen aan Barret gevraagd of hij dit weekend ook les kon geven en dat ik gewoon veel uren moest maken. hij zei dat we ook een echte trip kunnen maken, met Hugo erbij en n overnachting. Dat we het toestel afhuren. Dat leek ons wel wat.

Dus diezelfde avond een vluchtplan in elkaar geklust. En lekker pittig gegeten bij de thai. We hadden tenslotte ook iets te vieren; Hugo's solo en mijn lessen die eindelijk echt begonnen zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hugo en Manouk

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 9582

Voorgaande reizen:

16 Juni 2013 - 28 Juni 2013

Cambodja!

03 Oktober 2012 - 10 November 2012

San Diego - PPL

Landen bezocht: