De kust - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu De kust - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu

De kust

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Manouk

23 Juni 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

Reis dag naar Sihanoukville. Ze hebben maar 3 wegen in dit land ongeveer. Dus eerst naar Phom Penh terug en toen door naar de kust. In Phom Penh heel snel busje uitgesprint, fast-food lunch gescoord en toen weer door. Ik was heel blij met m'n films op de ipad en alle boekjes. Lange zit, maar heb me prima vermaakt.'

's Avonds laat pas in Sihanoukville, waar we een heerlijk luxe hotel hadden. In het laag seizoen kon je alles goed afdingen, en kon je heel mooi zitten voor weinig :).

In Sihanoukville was het een groot partystrand, je kon ongeveer een half uur langs de kust wandelen en dan kwam je tent na tent na tent tegen met happy hour, BBQ en strand terras. Er was alleen bijna niemand dus iedereen zat bij dezelfde tent halverwege dus daar zijn wij ook lekker aangeschoven, want om nou op een verlaten stukje te zitten is ook wat. Heerlijk om weer bij de zee te zijn, en zo'n luxe dat je dan op het strand met je voetjes in het zand kan genieten van top seafood.

De dag erna bootje naar Koh Rong genomen. Super idyllisch eiland. Wij zaten niet bij de "drukke"pier, waar ongeveer 10 huisjes/hostels waren, maar werden met een bootje iets verder op gebracht naar Pura Vida. Die hadden 4 bungalows op het strand, zonder elektriciteit, met een hele live vrouw die de tent runde voor een Italiaan. Op de boot regende het, maar toen we aankwamen was het strak blauw. Wit strand wat af en toe aangeharkt werd door de mensen van pura vida, turkoois zee, palmbomen, hemels!!

Na een lunch met wederom seafood (calamari rule!!), gezwommen en gerelaxt op onze veranda. Daarna gevraagd of we terug konden naar de pier om even te kijken. Dat kon, maar er was geen (asvaalt) weg maar je kon wel langs de kust en semi door de jungle erheen lopen. 20 min werd ons gezegd.. Uiteindelijk was het vooral door de jungle en duurde het een uur, maar wel een avontuur. Hugo en ik hebben echt in een deuk gelegen, loop je daar in je bikini door de jungle terwijl je lek wordt gestoken en je eigenlijk het pad niet echt kan onderscheiden. Na een drankje terug naar ons eigen strand om daar lekker met kaarslicht te dineren. Het blijft zo'n mooie ervaring, dit soort tropische eilanden.

De nacht in ons klamboe hemelbed was vooral warm, donker en lang, vooral als je kies pijn hebt. Dus de volgende ochtend besloten om wel de hele dag te blijven op het eiland, maar niet nog een nachtje te slapen. Het ontbijt was een traktatie; fruit shake, fruit platter, mango cake, french toast, omelet..en dat allemaal voor twee. Overdag gelezen, gezwommen, etc. Er is niet veel te doen behalve genieten van de omgeving, dus dat ook braaf gedaan. Heerlijk!

Weer in hetzelfde hotel in Sihanoukville, heerlijk weer op het strand gegeten, wat nu nog drukker leek na ons retreat. De dag erna begonnen aan de reis naar huis, in iedergeval de eerste stap naar Ho Chi Minh City, Vietnam. Dus dat werden weer veel films en lekker lezen. En tussendoor in Phom Penh, daar moesten we weer langs, een luch in een beetje vaag hotel aan de rivier, wat sowieso een betere optie was dan tussen het verkeer op straat een hele rare kleur kip te eten.