Dag 37 en 38 (alweer het einde...) - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu Dag 37 en 38 (alweer het einde...) - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu

Dag 37 en 38 (alweer het einde...)

Door: Hugo

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Manouk

13 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Donderdag:

Eindelijk uitslapen zou je denken.... Maar nee.... We hadden een email gekregen van de vliegschool dat we in verband met het slechte weer op donderdag het RT (radio communicatie) examen konden doen. Dit is iets wat we ook in Nederland nog zouden kunnen doen, maar waarom nog iets in NL doen als je het ook in de States kan afmaken. Dus weer snel in de boeken en de Europese regelgeving stampen en de volgorde en radioberichten bestuderen. Dit is in Europa wel even anders dan in de states. Hier kletst men letterlijk met de verkeerstoren en is het allemaal wat minder strict. In Europa moet je vooral niet meer zeggen dan strict nodig om de frequentie niet bezet te houden. Vanuit de inmiddels hele ontspannen hotelkamer naar de Starbucks gegaan om nog even te leren en te lunchen. Daarna met de auto door naar de vliegschool om de toets te maken. Het was een praktijk toets achter de computer. Je ziet een vliegtuigje vliegen en moet op tijd communiceren tegen de juiste verkeerstoren. Onderweg krijgt het vliegtuigje motorpech en moet je de juiste Mayday melding doen. Na de route gelukkig gehaald; ik had namelijk echt het gevoel dat ik de helft van de calls vergeten was. Hierna ging de examinator alle documenten opmaken om het brevet te krijgen; een zeer bureaucratisch geheel (heb alles wel 8x moet kopiëren voor verschillende instanties) wat alweer snel een uur in beslag nam. Manouk moest na mij de test doen. Ook Manouk heeft het ondanks een crash van het systeem en volgens examinator 'verbal diarrhea' voldoende gedaan. Hierna weer het papierwerk... Rond 6 uur sloten we voor de laatste keer de deur van de vliegschool op weg naar ons ontspannen beach hotel en de eetafspraak met Barret bij het Alehouse. Een leuke avond met een inmiddels minder serieus geworden instructeur met humor. Hij vertrekt de volgende dag voor zijn vakantie... Iets wat hij na 18 dagen aaneengesloten werk best wel verdiend heeft. Nu wij nog genieten van onze laatste studie/vliegloze dag....

Vrijdag:

Na het voor de eerste keer uitslapen besloten om de sportkleding aan te trekken en over het strand te gaan rennen. Je zit immers aan het strand en die supersized burgers moeten er ook weer van af. Later in de ochtend naar La Jolla gereden voor een aquarium museum van de universiteit. Mooi opgezet en veel soorten vissen. Daarna nog even naar een heel groot winkelcentrum en daar op het terras sushi gegeten. Nog even gekeken naar de nieuwe ipad (mini). Bijna gekocht, toch maar even laten liggen... We bedachten ons net dat het première dag was in de states voor de nieuwe bond film Skyfall. Allemaal bioscopen rondgereden en gebeld om nog te checken voor kaartjes. Uiteindelijk een bioscoop gevonden en er snel naartoe gereden. De film was weer echt bond, al vonden we wel dat de bond girl wel erg snel overhoop werd geschoten en er te weinig gadgets in zaten (sry voor het verklappen ;). Na de film richting de fishmarket om voor de laatste keer te genieten in een van onze favoriete restaurants.
In het hotel de koffers inpakken en zoveel mogelijk zware dingen in de handbagage gestopt, deze waren inmiddels al bijna ontilbaar (Nu niet meteen een gewicht policy gaan invoeren Bart ;) Nu snel naar bed, want de wekker zou alweer om half 4 (nacht!) gaan om richting de luchthaven te rijden, onze huurauto in te leveren en in te checken.

Terugkijkende zijn we het eens dat het een onvergetelijke ervaring was die ons ook nog eens een brevet heeft opgeleverd.

Dank voor alle leuke reacties en het up-to-date houden van de Nederlandse gebeurtenissen tijdens ons verblijf.

Binnenkort weer een verslag? Misschien wel Manouk als Flying Doctor...