Laatste weekend (dag 31, 32, 33) - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu Laatste weekend (dag 31, 32, 33) - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hugo en Manouk - WaarBenJij.nu

Laatste weekend (dag 31, 32, 33)

Blijf op de hoogte en volg Hugo en Manouk

08 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Dag 31, vrijdag 2 november:

Vandaag weer met frisse moed naar de American Aviation, wetend dat ze gisteren voor de komende 4 dagen al m'n vluchten hebben gecanceld. Balen want op dit moment al mijn skillstest (afvliegen) op maandag gepland. Hugo vliegt vandaag z'n pre-skillstest met Barret, zeg maar het proef rondje. Je weet nog niet waar je de dag van je examen heen gaat maar wel wat de oefeningen en vragen ongeveer zullen zijn. Ik ging vandaag maar mee backseaten. Alles een keer extra horen en zien kan geen kwaad. De generale moet altijd slecht gaan toch?! Hugo had ze dag totaal niet, van te voren iets te veel op gps gevlogen ipv op de ouderwetse kaart methode. Ach als het met gadgets kan waarom zelf doen.. Uiteindelijk zal je nooit meer een kaart gebruiken, maar we zijn het verplicht te kunnen. En het is zeker een stuk moeilijker dan een auto ritje naar Frankrijk uitstippelen.

Morgen nieuwe rondes nieuwe kansen. Barret ging wel regelen dat we konden vliegen. Voor het eerst sinds een paar weken vroeg uit van "school". En dat lieten we niet ongebruikt. Na thuis onze vlieg tassen gedumpt te hebben, op naar downtown. The USS Midway is een enorm vliegdekschip, nu museum, in de haven van san diego. Daar de tour gedaan, gaaf om feiten en verhalen te horen van allerlei oud militairen die daar vroeger echt op gewerkt hebben. Over hoeveel brandstof er in ging, hoe het beneden dek ging en hoe ze de jets afschoten van het dek!!
Er was net een uitreiking geweest dus er liepen allemaal pukkelige broekies van 18 in uniform die gebrainwased "yes sir of ma'am' overal op zeiden. Heel grappig.

Daarna voor een late lunch of vroeg diner terug naar whisky girl voor de ahi salade. En snel door naar huis om met een groep naar 'flight' te gaan. De nieuwe film met Denzel Washington. Wij dachten allemaal, cool een vlieg actie film, maar het was een drama verhaal over een doorgesnoven alcoholistische piloot. Mmm. Daarna drank spelletjes gedaan in majestic. Ik voelde me net 16, omdat je de kroeg niet in komt (er waren 3 gasten bij van 20), ga je film kijken en thuis spelletjes doen en drinken. Het was wel heel leuk om te horen dat buitenlandse spellen en verhalen helemaal niet zo anders zijn. En mooie genante verhalen gehoord. Geslaagde avond!

Dag 32, zaterdag 3 november:

Gelukkig niet heel laat gemaakt, wel iets te slechte wijn gedronken. Dus met een bonkend hoofd om 8u aan de flight planning. Vandaag moest ik m'n lange solo cross country doen. Doodeng zo'n eind, het is nml een vlucht van 3 1/2 uur. Inclusief een paar landingen en veel radio calls. Hugo zou eerst achter me aan vliegen. Maar die heeft uiteindelijk in een cessna 152 gevlogen, een veel kleiner 2 pers model cessna dan de 172, in de omgeving van gillespie. Er was geen 172 beschikbaar, er stonden er nml 4 in de hangar voor onderhoud. Volgens hugo voelde het net als het verschil tussen een cart en een auto, ofwel zoals vliegen in een papieren vliegtuig. Alle wind stromen, vlagen, alles voelde je direct en niet met mate.

De lange solo heb ik overleefd. Ik vind zolang rijden al vermoeiend en saai. Laat staan zo lang vliegen, over voornamelijk dessert, in een rechte lijn. Vliegen zelf is dan niet echt een uitdaging vind ik. Uiteindelijk heb ik maar heel veel radio calls gemaakt, de kwetter frequentie aan gezet (123.45, waar mensen het oa over hun lunch hebben en andere onzinnige dingen ;) en liedjes gezongen voor mezelf via m'n eigen microfoon/headset.

Bij thuiskomst helemaal doodop, dus thuis met lekkers op de bank en uitzending gemist. Na een uurtje op de bank word je alweer bijna treurig van het ontzettend mooie appartement, dus daarna toch maar weer het huis uit. Even rondje lopen en ergens hapje eten. Volgens mij heb ik in zo'n korte tijd nog nooit zoveel buiten de deur gegeten. Ik kan er wel aan wennen!

Dag 33, zondag 4 november:

Vandaag is het zondag en dan werkt er eigenlijk helemaal niemand op de vliegschool. Toch had Jes beloofd dat Martin er zou zijn om ons vluchtplan en weight&balance goed te keuren. Hij was er niet, eigenlijk niet echt verbaasd, hebben we iets anders geregeld. Barret zou met mij vliegen die middag en nu hebben we het omgezet naar allebei solo vliegen vanmiddag. Die 10uur solo pp moeten we voor dinsdag hebben het liefst. Barret verexcuseede nog dat hij niet eerder kon komen ivm zijn surf plannen. Maarja dat hij de enige competente en flexibele persoon is hier kan die ook niks aan doen, hij werkt gewoon 7 dagen per week. En voor onze solo uren moeten instructeurs officieel op de school zijn, wachten, zonder loon te krijgen, bizarre constructie.

Thuis bikini en slippers gehaald en door naar het strand. Dan ook zonnestraaltjes pakken. Standwandeling, ijsje, sunshine; perfect.

En toch nog mogen vliegen 's middags. Super lief dat Barret de deur open kwam doen voor ons, alles aftekende, etc. En dat nog in z'n natte zwembroek. Leg de tin maar onder de stoel als jullie terugkomen was de opdracht.

In 1 toestel mogen we nog niet zitten met z'n tweeën zonder instructeur, maar achter elkaar aanvliegen is prima. Dus dezelfde route met z'n tweeën gevlogen naar thermal, communicerend op de kwetter frequentie. En dan als een soort tikkertje, op gepaste afstand wel te verstaan, achter elkaar aan vliegen. En gratis popcorn en ijsbeer bij de thermal FBO drinken en eten in het zonnetje op het terras met uitzicht op de golf baan. Op de terugweg met zonsondergang geland. Wat een ontzettend prachtig uitzicht is en een machtig mooi gevoel geeft! Dat je met z'n tweeën dit kan doen, en zelf doet/vliegt/stuurt. Wow!